Hummus

Nadat we de kikkererwtenyoghurt nog een keer gemaakt hadden, vonden we de erwtensmaak toch te sterk om dit regelmatig als yoghurt te eten. De natuurvoedingswinkel in Winschoten heeft echter twee varianten haveryoghurt. Eén ervan vind ik na twee keer eten goed te doen voor af en toe, met cruesli en fruit erdoorheen.

Van kikkererwten maak ik wel een broodbeleg: Hummus. Na het bekijken van verschillende filmpjes, heb ik wat aangepast aan het recept.

Ten eerste kook ik de kikkererwten langer, zodat ze echt goed zacht zijn. Wat zuiveringszout in het kookwater zorgt ervoor dat de velletjes wat gemakkelijker los laten. Of ook zachter worden. Dat leek vandaag het geval.

De uitgelekte kikkererwten doe ik dan in de kleine blender van de staafmixer. En nu wordt het heel gemakkelijk een superfijne, zachte pasta.

Dan doe ik er citroensap, tahin, zout en peper in. En dan nog weer pureren. De smaak kan naar wens aangepast worden met allerlei kruiden. Ik heb er deze keer vrij veel citroensap in gedaan.

En dan is dit het resultaat:

Dit is de vriezer in gegaan, aangezien ik gisteren net cashew kaas heb gemaakt. Dat mag eerst op, dan kan dit daarna gegeten worden.

Dit bericht is geplaatst in Voedsel. Bookmark de permalink.